Alla inlägg den 13 september 2009

Av Maria - 13 september 2009 20:27

   Hej igen... Nu är de små knattarna lagda Lukas och Amanad har kommit hem efter sin helg i Båstad... Härligt att ha alla ungarna samlade igen, trivs med att ha en stor sprallig familj. Lukas var lite sugen på att dra ut till stallet men jag pallar inte riktigt... Vi får ta det i morgon och då får han minsann rida igenom My ordentligt, det var ett tag sedan. Själv ska jag longera Tjejen lite så hon blir av med sin överskott energi.. Men i kväll ska jag bara lata mig dricka bubbelvatten och glo på en film.. Sedan är det dax att dra något gammalt över sig för att se framemot en lång härlig arbetsvecka...

Denna veckan ska jag bara se det som är posetivt..  Ibland fokuserar man sig på fel saker ofta är det negativt, denna vecka ska jag alltså bara fokusera på allt posetivt.

Stefan ska fixa och dona med Caben i morgon kväll och jag med hästarna. Jag trivs verkligen med att ha en mångsysslad familj som jämt och ständigt lever i ett KAUS men med ett smile på läpparna. Att leva och njuta är ju ett måste.

Har nu ett tag varit lite orolig för våran katt Cadillac han har kräkt och gått ner massor i vikt men det verkar som det har vänt igen.... Har ju besökt vetrinären ett antal gånger men inte riktigt hitta vad det kan bero på. Mina tankar har ju gått till om det är dax att avliva min medelålders herre men så fort jag tänkt tanken slutar han kräkas och återgår till sitt vanliga stiliga jag igen, mkt märkligt men så har fallet varit ett par gånger. Som sagt jag älskar denna underbara katt....

Här kommer en bild på min svarta panter.... Visst är han vacker?!?

Av Maria - 13 september 2009 17:49

KyssTja min lilla tjej var väldigt stressad idag och hon som är lugnet själv i vanliga fall men  allt är helt nytt många nya hästar och människor, hon vänjer sig nog.. Hon trampade runt och gnäggade och i början av ridningen så gjorde hon allt fel det blev lite passgång och tölt allt annat än det hon skulle göra och inte fan lyssnade hon heller.. Men efter ett tag slappnade hon av och det började faktiskt likna något och tillslut gick hon riktigt bra faktiskt...

Innan stallet drog vi  ut till Hyllinge och köpte muslie och fodertunna till maten, ska inte glömma diskborten i morgon Eva:)... Jag säger det igen så skönt med eget och det är ett fanatsiskt fint läge stora hagar och gott om gräsTungan ute     


Under tiden jag och Eva var i stallet så åkte Stefan med knattarna till busfabrikern och roade sig och nu i kväll är Stefan och kolla fotboll skoj*not*

Nu ska jag ialf bada ungar och planera för kvällen, kanske ses sedan

Av Maria - 13 september 2009 08:05

Morgon på er alla i cyberrymnden natten har varit tillfredställande på alla sätt*fniss* Stefan lagade oxfile med klyftpotatis, grillad hel vitlök,smörstekta kantareller och grönpepparsås. Detta var riktigt mumsigtTungan ute. Det känns verkligen helt unnderbart att honom tillbaka . Natten kan man säga var varm *haha*.. Jag tänker inte gå in mer på detaljerna *hehe* använd fantasin. Dom som känner mig vet vad jag går för och antagligen sitter dom med ett smile och tänker typiskt Maria...

Nu har det ialf börjat en ny härlig dag och jag ska få sällskap ut till pollarna av Eva. Ska bli nice.

Vi kommer få några bra timmar men först måste jag iväg och inhandla musli till mina pollar. TYvärr har min stora polle tappat massa i vikt och behöver äta upp sig. Men nu har hon massa gräs och kommer att få kraft foder morgon och kväll, men eftersom hon bara är van att få en gång om dagen så ska hon vänjas långsamt. Jaja det kommer gå hur bra som helstSkrattande

I eftermiddag ska vi med dom små till lekfabriken så det kommer bli massa bus där och det innebär att barnen kommer bli trötta och goa till kvällen på Amanda och Lukas kommer hem från Båstad.. I torsdag hjälpte Amanda en kille som hade blivit knivhuggen i ryggen genom att stoppa blodet samt ringde ambulansen. Detta är inte första gången Amanda gör detta, tror det är 5-6 gången hon har till och med vittnat i rätten. Är väldigt stolt över henne och hon har blivit som hon har blivit uppfostrad, men på samma gång blir man ju oxå rädd eftersom man inte vill att det ska hända sådanna med  sina barn.. Hon var ialf med både i nyheterna och i tidningen och jaa killen klarade sig, han blev akut opererad pga en punkterad lunga. Men eftersom det hela handla om såkallat gängbråk så kände Amanda att hon ville ha en pause härifrån, klok tjej... Men jag längtar så efter henne hon är så otroligt jobbig i bland, tyken och fruktansvärt mkt tonåring men såå lik mig själv när jag var ung. Jaa Amanda jag älska dig och alla dom andra 3 barnen oxå såklart men det är väldigt speciellt att få barn så tidigt som jag fick , var ju bara barnet själv ju bla bla bla detta kan bli hur långt som helst så jag avslutar det här nu:)

Näpp nu ska jag starta morgonen här....

Ha det gött alla underbara människor så hörs vi..

Ovido - Quiz & Flashcards