Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 27 december 2009 20:41

Hej hopp då var man här igen.... Med blandade känslor sitter jag här i min soffa och har lite smått ångest för situtation att inte veta, vad som ska hända med jobbet man har..

Jag intalar mig att det löser sig men att sitta och inte veta är nog det jag upplever värst.. När man väl vet vad som händer så vet jag ju att det kommer lösa sig. Men jag ahr ju så lätt att bli manisk och då kan jag bara inte släppa tanken än mindre känslan och den verkligen tär på mig..

jaja nu får jag släppa det för nu vill maken ha massage:)

Återkommer

Av Maria - 26 december 2009 10:38

Nu kommer inlägget som många har väntat på.... Julafton var inte bara julafton utan Stefans och Min förlovningsdag.. Vi hade en jättemysig jul med många julklappar.. Inget stress bara massa kärlek.*härligt härligt*

Tycker man har gått i en dvala sedan tisdags då vi fick reda på att Megaphone blivit  uppköpta av Alltele.. Klart man får många funderingar i huvudet men jag ahr valt att se det posetivt. Det värsta som kan hända är ju att man sparkar personalen  och det innebär ju inte mer än att man blir arbetslös och få gå hemma med Akassa .. Men men varför börja med att rita fan på väggen... Kanske blir det så mkt bättre  som sagt vem vet??

Återkommer kanske senare!

Av Maria - 20 december 2009 20:22

Söndag kväll och lite ångest har man för en ny arbetsvecka, trotts att man inte jobbar mer än 2 hela dagar.

Denna helgen har varit super underbara på alla de vis mkt kärlek och mkt utevistelse. Kallt har det oxå varit.

Nu ska jag ialf krypa ner under mitt täcke och kolla på en bra film innan jag ska knoppa in och sova gott. Hoppas ni sover gott och liksom jag vaknar med ett leende på läpparna.


  

Av Maria - 20 december 2009 07:53

Hej allihopa,hoppas ni mår bra en söndags morgon som denna:), Själv sitter jag här och dricker mitt morgonkaffe ska snart ge mig ut i mörkret och kylan för att släppa ut pollarna. Tänkte att jag skulle passa på att mocka med när jag ändå är där. Något säger mig att det är jättekallt ute men jag hade gärna sett att det hade varit sommar sol och varmt. Jag är ingen vintermänniska:(.

Annars då så är livet tillbaka i vardagen, jag saknar Cadillac väldigt mkt han var en så specielle katt och det är inte bara jag som gör det utan alla i familjen. Vi letar efter en ny kompis till Azlan så han slipper sitta här ensam om dagarna när vi jobbar.

Denna gången blir det en Maine Coon hane . Jag gillar ju stora katter det är något speciellt över det tycker jag.

Avslutar denna dagen med en bild som Linda tog på mig och mitt sto för nu är det dax att susa iväg till stallet.

  

Av Maria - 17 december 2009 12:29

Min älskade Cadillac har nu fått somna inoch mitt hjärta gråter men nu behöver han inte lida mera:)

VILA I FRID MIN ÄLSKADE CADILLAC

Av Maria - 17 december 2009 07:56

Hej på er

Äntligen lite tid över:) fast jag vet inte riktigt vad jag skriva eftersom det inte har hänt så mkt mer än att skåneland har blivit härligt vitt med slaskigt kall snö.. Stefan satta dubbdäck på min bil och det var ju tur. Tur jag har min älskling, fast han var arg på mig häromdagen.. Han tycker att jag inte ger honom tillräckligt mkt uppmärksamhet, så nu är det bestämta tt vi ska börja umgås mera. I like  Mina två småttingar är sjuka de hostar, snurvalar och har en feber som inte vill ge med sig. Det är verkligen tröttsamt jag gillar verkligen inte att vabba.


Vår katt Cadillac är oxå dålig och man hittar inget speciellt fel på honom men nu är det så allvarligt att blir han inte bättre under helgen så får han vandra vidare till katthimlen. För han ska inte plågas och det är mitt ansvar att han inte gör detta. Mitt hjärta gråter verkligen men detta känns inte rätt längre men för barnens skull har ska vi ge honom helgen.

Rätt eller fel kan man diskutera!

  

Min vackra pojk!



Av Maria - 13 december 2009 21:58

Söndag kväll och jag har jobb ångest.  Har ont /läs träningsvärk i hela min kropp .Efter en dag i stallet, det som är märkligt att jag inte gjorde så mkt.

I går överraskade Linda mig med 2 vinflaskor och sedan hade hon köpt en grymt fin lädergrimma i svart och guld till min izor.. Så snygg var den och Linda och jag har kommit varandra så nära på kort tid. Samma skrot och korn och den tjejen kommer lära mig massor. Tycker det är super..

Tack 1000 gånger för detta Linda och du ,man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Därför är jag född hjälpsam:) men det är du med*haha*

Nää nu ska jag sova gott och smida julklapps planer:)


Nattis


Av Maria - 12 december 2009 10:21

 Du har gjort att jag har lärt mig skillnaden..
Att kyssar är inte kontrakt och att nutid innehåller inga löften. Du har gjort att jag har lärt mig att andras drömmar kan såra mina, men att jag måste acceptera mina förluster med huvudet högt upp och ögonen framåt, tänka framåt med en vuxens nåd och inte sorgen av ett barn..
Du har lärt mig att jag måste bygga alla vägar idag, eftersom morgondagens mark är alltför osäkra för mina planer.
Eftersom framtiden är van att alltid falla i mitt av sortiment. Men jag har lärt mig att oavsett hur mycket jag bryr mig, vissa människor helt enkel bryr sig inte.
Jag har också lärt mig att tala kan lindra alla mina känslomässiga smärta. Jag har också upptäckt att det tar år för att bygga upp förtroende, men det tar bara sekunder för att förstöra det.


Jag har lärt mig att man kan göra saker för stunden som man kommer ångra sig för resten av livet.. Att det finns ingen betydelse om vad man har i livet, utom om vad man är i livet.. Jag har lärt mig att jag kan gråta utan att tårar faller ner. Och att skönheten finns inte i det jag ser, men i det jag känner.
Jag har lärt mig att allt är bättre gjort än sagt, och att allting beror bara på att vara sig själv.
Jag har lärt mig att alltid vara före igår och i övermorgon. Men livet har lärt mig att det är svårt att förbättra och förstärka en kärlek, men att det är väldigt lätt att förlora den för alltid.
Jag har lärt mig att jag kan ofta skrika med glädje men också le med sorg.. Livet har gjort att jag har försökt läka andras sår, men ofta lämnat mina sår blödande..
Jag har lärt mig att det är väldigt svårt att göra någon glad, men att det är väldigt lätt att göra någon ledsen..
Jag har också lärt mig att de personer som man verkligen bryr sig om och älskar, det är de personer som livet tar ifrån en väldigt fort.. Jag har lärt mig att det tar för långt tid för att bli den personen som man vill bli, och att tiden är alldeles för kort..
Jag har lärt mig att det inte alltid är tillräckligt för att bli förlåten av någon, men ibland måste man lära sig att förlåta sig själv först..Du har gjort så att jag har lärt mig att besvikelsen inte dödar och att idag är en reflex av gårdagen..
Du har lärt mig nästan allt detta jag skrivit och lärt mig att oavsett hur många bitar mitt hjärta gick sönder, världen kommer inte stanna för mig för att fixa det. Men du har också lärt mig att tiden är inte något som kan gå tillbaka och att jag ska inte förvänta mig att älska någon för att kunna bli älskad..

  





// Jag skriver här i nutid så att dina ögon kommer ihåg mig, när dina tankar har glömt mig helt*

Ovido - Quiz & Flashcards