Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 11 december 2009 10:42

försäkringar på mina pållar, så nu infattar den även denna superbra försäkring:) En försäkring som jag tycker alla skulle ha!

my  

Agria Incident försäkrar dem runt omkring din häst

När du tecknar en av Agrias hästförsäkringar ingår Agria Incident. Det är en olycksfallsförsäkring som gör det tryggare för människorna runt omkring din häst.


Hästar är snälla djur, men en ofrivillig avsittning eller missriktad spark gör inte bara ont. De kan även kosta pengar och i värsta fall ge men för livet.


Har du försäkrat din häst i Agria har du en försäkring som ersätter olyckor och personskador som hästen orsakar. Även besökare i stallet, medryttare och andra omfattas av försäkringen.


Agria Incident är unik på marknaden. Den har kallats ”världens första hästförsäkring för människor”.


Agria Incident:

  •  
    • ersätter kostnader vid skada upp till 100 000 kronor.
    • skyddar vid medicinsk invaliditet upp till 10 prisbasbelopp.
    • ersätter vid dödsfall på grund av olycksfall med 1 prisbasbelopp.
Av Maria - 10 december 2009 05:59

Godmorgon och jag hoppas ni sovit gott. Själv har jag sovit som en stock. Igår fick jag tillbaka min bil och den är verkligen en dröm i jämförelse till Caben så nu är jag lycklig igen.Tyvärr så ska den in i nästa vecka igen för att montera fast listen på dörren, den dom hade beställt från saab ville inte fastna på dörre:( Ja som det kan bli.

I går när jag kom ut i stallet hade tjejerna släppt ihopa tjerna och det hade gått jättebra rosa och rosa trivs utmärkt i hopa. Skönt eftersom min tjejen fortfarande sakna My .

Däremot hade ju hingstarna i hagen puckanfall . Min Izor hade dratt ner hela stackete och pucklat på Lindas 3-åring samt hennes valack något är det som har retat upp honom. Synd man inte vet vad. Han har dratt av sig skon och Jim min hovslagare kan inte komma innan måndag suck jaja man får väl ta en promenad md honom i stället.

Nu ska jag gå in och väcka min familj sedan ska jag skölja av färgen i mitt hår, svart blev det denna gång.. Funderade på kastannje men jag vet att jag tröttnar rätt snart på röd färg och det är ett helvete att bli av med sedan..


Have a nice time!

Av Maria - 8 december 2009 09:15

God morgon alla vänner.

Igår orkade jag helt enkelt inte skriva utan det blev inget bloggande. Men ni överlevde antar jag.

Tillbaka till jobb och det känns väl som ett riktigt bottennapp, jag har varken lust eller ork att jobba, det måste vara något fel på mig?!? Kanske är man höstdeppig, vad vet jag. Men jag går till jobb men det tar verkligen emot, men men det blir säkert bättre.

Köpte nya ridbrallor i går och kollade även på ridstövlar men dom hade inte min stl tyvärr. Gör ett nytt försök i helgen att hitta ett par stövlar.

Annars gjorde jag inte så mkt utan jag red en runda i paddocken och jag tycker att det blir bättre och bättre, kanske inbillning men nu travar hon ialf renare kan ju vara för att hon bär sig bättre och bättre för var gång man rider henne. Hade dock svårt att komma upp i sadeln på henne eftersom jag hade drabbats av värsta träningsvärken och då ska vi inte tala om hur det är idag*ler* Så idag ska hon få vila och jag med! Men vi är på det i morgon igen!

Av Maria - 6 december 2009 19:22

söndag kväll och lite ångest för att det är jobb i morgon. Idag har jag hoppat tjejen  och det var superskoj, trotts att vi båda är lite otränade§. Men vi ska väl fila på den delen men roligt var det ialf. Hon levde verkligen upp och visade med hela sitt kroppspråk att hon tyckte detta var kanonskoj till och med ett par glädjeskutt fick hon till.

Sophie tog en runda på Izor och han verkar oxå tycka det var helt ok att få skritta en runda, men han har dock ingen kondis alls så det får bli en kort liten runda varje dag.. Han kämpade dock väl och jag tror att han kommer bli en superhäst.

Nu blir det lite tvätt som ska hängas och tv;in ska tittas sedan väntar sängen.

Sussa gott!

  

Av Maria - 6 december 2009 08:55

Morgon på er allla galna cyberanvändare. Nu strax ska jag sätta lussedeg så här ska snart vankas lussebullar lagom till frukost.. När man gör lussekatter då är det jul tycker jag. Sedan ska jag ut tilll pollarna  och motionera dom båda . Sedan får man helt enkelt se vad dagen har att erbjuda

Vad ska ni göra??


  

Av Maria - 5 december 2009 19:10

Kväll och jag är trött, är ju inte 100% ännu. Har varit på impuls uppvisning, inte riktigt min grej det dära med packade sillar varianten varmt kvavt och människor precis överallt. Det är inte min melodi och paniken var inte långt ifrån mig. Men dansarna var såklart väldigt duktiga :)

Därefter var vi ute hos hästarna , Sophia hade städat hela stallet mockat och grejat, hon är helt fantastisk... Vi hjälptes åt och plockade in Lindas hästar med och gav dom lite att käka. Väl hemma bakade vi pepparkakor och nu  är det dax att lägga barnen för nu ska vi har föräldramys:)

Ha en bra kväll! 

Av Maria - 5 december 2009 10:57

Jahaa lördag och jag missade julfesten, men jag hade skönt hemma:) Idag ska jag pallra mig bort på konserhuset och titta på när Amanda dansar. Därefter blir det en runda på min häst fixa och dona i stallet. Under tiden är stefan hemma och laga käk så jag kommer nog vara lagom hungrig när jag kommer hem. Senare i kväll ska vi baka pepparkakor med Amanda , Michelle och William det blir vårt lördagsnöje:)

Sedan blir det mys framför tv ;in med Robinsson  och stefan. Känner jag Amanda rätt såska hon nog ut i kväll.

Näpp ha det bra alla cyberlästare!

Av Maria - 4 december 2009 11:55

   Fortfarande huvudvärk och feber men det känns inte lika snorigt i hjärnan ialf:) Igår fick vi tillbaka cabben och bytet av avgassystemet kostade oss 5000 kr inge roliga pengar men dock så skulle vi byta ut till orginal förr eller senare nu blev det liksom förr:). Det posetiva är att den inte låter så att man vill hålla för öronen varje gång man åker med den, men som jag har sagt så många gånger förr den är inte gjord för att åka ute på landet på gropiga grusvägar.

I nästa vecka ska jag få tillbaka vår /min bruksbil skrållan, jag längtar så:) sedan kör man säkert igen och så kan man till och med dra ett släp efter oxå.

I helgen ska jag städa upp i sadelkammaren så det blir rent och snyggt om nu den förbannade febern ger med sig..

Vete tusan vad jag gör annars. Blir ingen julfest för mig detta året heller:(

Nää nu ska jag lägga mig och sussa lite till:)

Vi  hörssaab 900 cab

Ovido - Quiz & Flashcards