Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 23 januari 2010 10:22

Det var längesedan jag skrev något här. Dagarna flyter på och jag har varit på några intervjuer och jag har fastnat lite extra för en tjänst som arbetsledare på securiats direkt men dom behöver ett utdrag från brotts registret så det är ju det jag väntar på, så håll tummarna att jag får detta dröm jobb.

Annars händer det inte så mkt jag njuter av hästar barn och make och livet sniglar sig fram som vanligt. Jobbet är som det är är verkligen glad att jag fått en spark i röven därifrån. Mkt tycker jag personligen hade kunnat skötas bättre men men varför hänga upp sig på något man inte kan påverkas..

Det pratas om en avslutningsfest men det är jag inte alls intresserad av eftersom jag inte orka fortsätta mala det vi har malt dom sista 3 veckorna bättre med en återföreningsfest i sommar då man fått lite distans till tillvaron  och faktisk kanske har annat att prata om Megaphones undergång.

Näpp nu ska jag ut till mina pållar hovslagaren ska kolla och sko mina pållar idag.

Ha en jättebra dag!





Av Maria - 12 januari 2010 08:25

Tisdag i går fick vi skriva på papper på jobb som innebar att jag bara har 1 månad kvar och tro det eller ej jag räknar ner... Vill ingen hälldre nu än gå vidare i livet och målet är att jag ska söka jobb som jag vill ha.. Jag är ju en riktig säljare och vet att mitt drömjobb finns därute. Tills dess kommer jag att ta det väldigt lugnt och bara njuta av livet. Jag känner en form av lättnad för jag hade verkligen gjort mitt, vet att jag under en längre tid faktiskt har känt en viss stristess, varit utråkad min energi fanns inte kvar liksom. Många upplevde mig som gnällig och jag blev gång på gång uppmanad att se positivt på tillvaron. Men motivationen att göra ett bra jobb var liksom helt borta. Orkade inte sminka mig eller ens bry mig hur jag var klädd på jobbet.. Haha så detta var på tiden

Idag har jag semester för Willes dagis har stängt. Vi ska njuta av dagen bara mysa liksom.


Av Maria - 10 januari 2010 12:49

Söndag och helgen går fort som vanligt:( I går var vi ute hos Emma och hälsa på vår vita Ponny Lilla My. Barnen red och åkte pulka efter henne hon är verkligen en riktig barnponny. Hon verkligen älskar att umgås med barnen.

Jaa som sagt vi hade en kall men trevlig dag, vi avslutade utflykten med varm choklad och birkabullar*mums*

Idag var jag uppe med tuppen och släppte ut alla pållar svinkallt kan jag sammanfatta morgonen med. Nu ska jag ialf lata mig fram tills jag ska åka dit igen fixa stallet och plocka in hästar.. Som sagt mitt liv verkar bestå av barn man och hästar men jag trivs med det.

  

Av Maria - 8 januari 2010 09:12

Fredag och hemma idag med... Allt rulla på William hostar massa ,förkyld är han med och sova kan han inte eftersom han inte kan sova på natten, knappt på dagen heller. Jag känner mig lite loj eftersom jag vet inte riktigt hur jag ska känna.

Stefan har ialf beställt nya däck till min bil. Han ska köra in och byta däcken idag samt så ska han få på listen som fattas på dörren.

Annars händer det inte så mkt mer än så, snart helg och jag önskar att det inte hade varit så in i helvetes kallt.

Men solen verkar ialf leta sig fram och det är ju skönt!




Av Maria - 7 januari 2010 16:01

Är hemma idag från jobb eftersom Wille har haft krupp i natt och vi har alltså inte sovit något vidare:( Får sova med fönstret uppe och det är ju liksom ingen höjdare eftersom det är svinkallt. Detta innebär att man ju blir sjuk en riktigt ond cirkel men Willes krupp kommer som ett brev på posten när vädret är så här. Han låter som en skällande hund och det låter så illa och man får nästan ont själv av att höra honom

Så vi har sovit nästan hela eftermiddagen så skönt... Nu ska jag plocka undan innan Stefan kommer hem.. Vi hörs!.

Av Maria - 6 januari 2010 21:12

Onsdag kväll och jag sitter i min goa soffa med en kopp kaffe . Har varit i stallet och på väg hem fick jag punktering på ena bakdäcket så jävla komiskt. Fick göra ett försök att för första gången i mitt liv byta däck på en kall snöande bäckmörk väg.. Men det kom en snäll förbipasserande bil som stannade och hjälpte mig att lysa upp platsen så man såg lite ialf. Hur som helst vet jag inte om man ska skratta eller gråta:) jag väljer att skratta åt elländet.

Har suttit  och sökt lite jobb cirkus 20 st hittade jag, arbetsledare coach  inom säljbranschen det är väl det jag vill göra, det är mitt kall. Kanske var det sparken därbak som behövdes men jag känner mig rätt tillfreds med mitt beslut. Bank arbete är inte mitt kall och absolut inte mitt nästa arbete. Nu ska jag bara jobba min sista månad, frågan är vad som händer om man behöver gå på anställningsintervju under denna månaden?!?

Jaja det löser sig nog:)


Ha en fin kväll!

  



Av Maria - 6 januari 2010 09:07

Röd dag och det betyder ledigt*skönt*.. Jag börjar förlika mig med att bli arbetslös,, kanske för att jag vet att jag kommer att överleva och att jag faktiskt kommer ha sysselsättning. Jag har ju länge sagt att jag ska rida Izor men nu har jag bestämt mig att det ska jag göra den 11 februari då jag faktiskt blir arbetslös och då finns ju tiden att rida varje dag. Att rida varje dag är ett måste när man ska sätta igång hästar och få upp dom i kondition.

Det här med att bli vara arbetslös är en konstig känsla som ett tomrum men att jobba skiftande tider fungerar ju inte eftersom jag har två barn med speciella behov som behöver regelbundna tider och jag skäms nästan för att skriva detta men ett jobb på en bank känns INTE lockande inte när dom säger i andra meningen att det är mkt personlaomsättning pga att det är ett mkt krävande jobb. Hela min kropp skriker vill inte. Det kom faktisk en och annan tår i går för jag vill verkligen inte känna så här att jag inte vill, jaa vill inte vara arbetslös heller, men måste det betyda att man måste ta vad som bjuds???

Kollade runt lite på jobb i går och känner att jag nog söker det som ser intressant ut och sedan faktiskt förlika mig med att jag är arbetslös och faktiskt till och med kan njuta av det i några månader.

Det som är värst är ju att mista sina arbetskamrater som man har haft ett nära sammarbete med under dom sista 2 åren, vissa gillar man ju mer än andra. Men men  det är ju trotts upp till var och hålla kontakten. Man har ju alltid ett val och valet är alltid upp till var och än.


Av Maria - 5 januari 2010 06:39

Ett kort inlägg och det första på detta år. Så man får önska alla läsare en god fortsättning och hoppas på att det nya året har något spännande att ge. Megaphone är sållt till Alltele som bara var intresserad av vårt koncept, personalen har alltså blivit uppsagda så nu står man i en ny fas i livet..Men men man dör väl inte och man får väl se vad som händer.

Den som lever får se liksom.....

Önska er alla en trevlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards