Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 4 oktober 2009 08:19

Jag undra seriöst vad helgerna tar vägen dom riktigt svischar förbi.. Hinner knappt vakna innan det är kväll och man ska sova igen. Nog om det.

Igår fick vi laga staket så nu kan man släppa ut hästarna efter tjejens bravader.. Fattar inte vad det var för ryck hon fick. Men men hon visar upp sig mkt för fakir, hon har god smak minsann min tjej och det är inte bara tjejen som visar upp sig utan Fakir tycker att tjejen är väldigt läcker. Hade blivit så vackra barn där. Ska se om jag kan ta en bild på honom för han är en av dom snyggaste hästar som jag sett en riktig snygg PRE-häst*mums*

I går kväll blev det inte så många barn gjorda utan lite mys framför tv och ett glas rött vin och massa tända ljus..Nu är det HÖST!

Idag har jag varit i stallet redan och gett hästarna frukost, ska ut dit vid 11-tiden igen och då tänkte jag att jag ska släppa ut dom oxå.. Stall möte i det stora stallet är det idag ,tänkte faktiskt vara närvarande och efter det ska maken hjälpa mig att dona och fixa i stallet med hyllor  och så även Eva och Emma kommer så det blir nog en trevlig eftermiddag, bara vädret skärper till sig!

Nu ska jga servera barnen frukost.. Höres


Av Maria - 3 oktober 2009 06:35

morgon på er alla bloggläsare som vanligt är jag uppe med tuppen:) I går blev det en händelserik dag. Michelle och wille var med ute vid stallet och red och pysslade en runda. Lämnade kvar tjejen i hagen och det skulle jag nog inte gjort för hon rev hela hagen med stömtrådar och allt och som ett mirakel så skadade hon sig inte.Men man undra ju hur hon kan lyckas?!? Jaja idag regnar det som vanligt och jag som hade tänkt att rida.. Tjejen blev ju skodd i går och hon tyckte att det var urläskligt att det lät när hon satte ner hovarna.. Men det verkar som hon vande sig rätt snabbt.

Efter stallet i går när vi kom hem fick barnen Max, Stefan och jag beställde kinamat och drack lite gott vin till *sluuurp*och kollade Idol men någonstanns mitt i idol somna jag som en gris . Min dag hade varit låång och jag var så trött.:)

I dag ska jag snart i väg och laga strömtrådar och utfodra mina hungriga hästar, trodde att jag skulle kunnat rida men det är väl typisk att det måste regna..jaja den som lever får se:)

Nu ska jag brygga mig lite kaffe och därefter börjar min dag...

solong lev livet medans ni kan...

Av Maria - 2 oktober 2009 05:40

God morgon alla morgon pigga människor..

Idag vaknade jag redan lite över 4 och jag vaknade med en känsla att   jag hade glömt något. Jajamensan det hade jag ju gjort..Det är ju fredag idag och MIN tur att stå för fikat på jobb. Jösses amanda och jag som hade tänkt baka äppelpaj, sagt och gjort det var liksom bara att stiga upp ur min varma goa säng och smyga ut i köket och skala äpple. När man väl har börjat går det rätt fort. Nu står den ialf i ugnen och gottar till sig.Själv sitter jag här helt klarvaken och njuter min stund i min ensamhet:)Snart dax att väcka man och barn och då är friden slut*fniss*

Idag kommer hovslagaren kl 11 men goa Eva kommer att vara där ute hos mina pollar och bevaka det hela,  så åker jag dit på lunchen för att se hur det går. Mina flickor kommer bli så fin om hovarna nu *ler* ialf ska man väl kunna rida igen. I eftermiddag kommer Amanda hem från veckan i Gammelby, hon har varit i väg med skolan på studieläger. Längtar efter henne minsann. Näpp nu ska jag väcka familjen.

Ha en bra dag!

  

Av Maria - 1 oktober 2009 21:21

Då var man äntligen hemma igen efter några timmar i stallet. Har mockat fixat och gosat med hästarna. Under tiden har stefan lagat kött sås och potatis *mums*  Han är min älskling:) Jag är så trött nu så nu ska jag dricka bubbelvatten och kolla tv.. Solong och godnatt alla fina människor

Av Maria - 1 oktober 2009 17:03

Jaha idag har jag suttit med värden tristaste lista som aldrig verkar bli klar..*Suck* men tiden har gått rätt fort trotts allt.. Ska snart packa mig i väg till mina pollar och idag blir det torsdagsmys. I morgon kommer hovslagaren och sedan kan jag börja rida på allvar, hoppas jag! Tjejen har ju ömmat lite i höger fram och Mys hovar ser fasansfulla ut vet inte riktigt vad ajg ska skylla på där... Slarv förmodligen, men flytten av hästarna har ju kommit i vägen samt att vi har fixat så mycket i stallet innan vi kunde flytta in hästarna. Men nu är det ialf dax... Skönt!

Kram



Ovido - Quiz & Flashcards