Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Solen skiner

Av Maria - 21 november 2009 09:20

Solen skiner och jag är utvilad. Linda utfodrade mina pollar i morse så jag fick lite sovmorgon, men jag ska alldeles strax åka ut och släppa ut dom. Ska i väg och hämta Izors Sadel och kolla in ett stall.

För detta är inte hållbart längre att åka till stallet morgon och kväll. Som det är nu har jag inte alls tid för familjen. Det sjuka i det hela är att jag betalar för vissa tjänster och har ett skrivet kontrakt på detta. Men hyresvärden uppfyller inte det som står i avtalet varken att släppa ut hästarna eller ta in dom på kvällen. Han har aldrig gett dom fodring på kvällen och det finns ingen möjlighet att använda spolspiltan och allt detta betalar jag för. Det han dock gör är att ge dom frukost förutom en gång då tjejen blev utan mat.

Eftersom jag vill ha god hästhållning så vill jag kunna lita på den jag vill ska utföra tjänsterna och framförallt vill jag att det ska bli gjort ,vill inte komma på kvällen och inse att mina hästar stått inne hela dagen.

Eftersom mina hästar är vana att vara ute hela dagarna så är det djurplågeri om du frågar mig.

Jaja  ska se om jag hinner att hämta lite morötter oxå.

usch näpp nu ska jag gör mig i ordning.. vi hörs


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 juli 2012 10:46


Jahaa Precis hemkommen från Karlskoga, vi jag o Jana har varit där o jobbet i en vecka.. Tyvärr en del avbokningar men det kan vara så mitt i sommaren... Men trevligt var det:) Dessutom har vi skaffat Michelle en ny liten ponny Kajson en 23 årig he...

Av Maria - 25 juni 2012 09:29


Tiden rullar på så att man knappt hänger med :( Shiraz är nu 3 månader gammal och jag har snart jobbat på Företagsmagasinet i 3 månader o trivs bra där. Nu går Roza på betäckning och i augusti flyttar hon tilll Ingeborg m. familj och ska gå på lösd...

Av Maria - 9 april 2012 07:48


Som vanligt går tiden så himla fort och man hinner eller rent utav glömmer att skriva i bloggen.. Ialf Har Rosa o Izor nedkommit med en hingsunge o i skrivandes stund har han blivit 15 dagar gammal. Hans namn blev Shiraz af Mossagården en mkt social ...

Av Maria - 25 februari 2012 07:22


Hej hopp alla småtrötta människor i detta underbara vårsköna land. Helg igen, ganska skönt faktiskt  . Ska snart åka till stallet fixa o dona, kanske rida till och med .. Min häst Rosa går i väntans tider och ska inoom en väldig snar framtid nedkomma...

Av Maria - 21 februari 2012 16:06

Dax att göra ett nytt försök med bloggningen:) livet i familjen är som en bergodalbana i bland upp och ibland ner eller ska jag skriva livet.. Mkt har hänt år 2011 ett riktigt hundår har de  varit  så jag hoppas att 2012 blir bättre.. Inom dom närmst...

Ovido - Quiz & Flashcards