Alla inlägg den 26 november 2009

Av Maria - 26 november 2009 20:38

Jag är riktigt arg och jag skäms verkligen att jag tillhör släktet människan.

Hur fan är man funtad när man låter sina djur bli vanvårdade.Ser man inte att djuren mår dåligt när dom ligger och självdör eller när dom äter på redan döda kamrater.

Alla djur kan bli sjuka, men då ger man dom vård och det ska ju inte innebära att dom ska ligga och självdö eller få mastodant sår på kroppen.

Hur fan står man ut med sig själv när man låter det gå så långt och hur funtade är samhället som låter det fortgå. det är för mig en stor gåta. Dessa människor som låter sina djur gå ett så hemskt öde tillmötes skulle själva få uppleva samma sak, det hade varit det ända rätta, så tycker jag.

Jag har inte alls emot att man föder upp djur för att slakta men det innebär ju att man har ett ansvar som producent bla att garantera att djuret har fått bästa möjlige vård och omsorg i sitt korta liv.

Rent, snyggt och gott om plats borde ju ialf vara en grundprincip i djurhållning och att man självklart tillgodoser varje enskilt djurarters naturliga behov. Man kan ju tycka att det inte hade varit allt försvårt att uppnå.

Det ända vi tänker på, är oss själva och hur mkt pengar man kan tjäna att sedan andra levande varelse plågas det ger vi fan i FYFAN säger jag!!  

Av Maria - 26 november 2009 11:13

har dom nu lovat att min bil ska vara klar, det känns som en mindre trevlig överraskning. Att behöva vänta 5 veckor suck*jaja*  Annars då så lullar det på som vanligt. Stefan ska på julfest i morgon, roligt för honom ju.. Är väl inte på något vidare humör faktiskt men det blir säkert bättre. Ska iväg och mysa med mina pollar i kväll och det gör ju en på bra humör. Tror jag tar Wille med mig och sticker dit:)

jaja vi hörs väl  


Ovido - Quiz & Flashcards