Alla inlägg den 21 november 2009

Av Maria - 21 november 2009 20:26

Jaha då har man landat i soffan, barnen är lagda och tv;in är på. Sitter här med ett glas rött och bara slöar. Stefan har redan somnat och sover sött..

Stallet jag kollar på är nog inget för mig tyvärr. Men men bättre lycka nästa gång:)

nu ska jag bara lata mig, ha en bra dag!

Av Maria - 21 november 2009 09:20

Solen skiner och jag är utvilad. Linda utfodrade mina pollar i morse så jag fick lite sovmorgon, men jag ska alldeles strax åka ut och släppa ut dom. Ska i väg och hämta Izors Sadel och kolla in ett stall.

För detta är inte hållbart längre att åka till stallet morgon och kväll. Som det är nu har jag inte alls tid för familjen. Det sjuka i det hela är att jag betalar för vissa tjänster och har ett skrivet kontrakt på detta. Men hyresvärden uppfyller inte det som står i avtalet varken att släppa ut hästarna eller ta in dom på kvällen. Han har aldrig gett dom fodring på kvällen och det finns ingen möjlighet att använda spolspiltan och allt detta betalar jag för. Det han dock gör är att ge dom frukost förutom en gång då tjejen blev utan mat.

Eftersom jag vill ha god hästhållning så vill jag kunna lita på den jag vill ska utföra tjänsterna och framförallt vill jag att det ska bli gjort ,vill inte komma på kvällen och inse att mina hästar stått inne hela dagen.

Eftersom mina hästar är vana att vara ute hela dagarna så är det djurplågeri om du frågar mig.

Jaja  ska se om jag hinner att hämta lite morötter oxå.

usch näpp nu ska jag gör mig i ordning.. vi hörs


Ovido - Quiz & Flashcards